nustundarnyatider

Alla inlägg under november 2010

Av Maria Eriksson - 22 november 2010 22:04

Dag 8 Ett ögonblick, eller en stund?

Vi gick i den kyliga novemberkvällen mot gården som låg liksom lite i utkanten...eller nej, snarare mitt emellan de två förorterna.

Vi var ett gäng, minns inte vilka eller hur många. Men just där så tittade jag ner på mina nya skor som var så bekväma och så snygga, och vi gick i grupp till en konsert med Euskefeurat, och jag kände mig så lycklig och så varm. Så nöjd.

Jag var en del av. Jag tillhörde...

Och det är så viktigt för mig.

Att få vara en del av. Att få tillhöra...


Just nu tillhör jag ingenting...

Av Maria Eriksson - 21 november 2010 23:22

Dag 7 Min bästa vän...


Min bästa vän fram till jag var 3-4 år hette "Pojken". Och han fanns inte på riktigt i den verkliga världen, men i min värld fanns han och var högst reell...

Mamma fick duka till honom och pussa i luften brevid mitt huvud på kudden vit nattning.

Pappa fick vända bilen och plocka upp honom på OK macken i Kungsängen där vi glömt honom för jag var så förtvivlad...

Sen försvann han och kom aldrig igen.

Och jag minns ingenting.



Av Maria Eriksson - 20 november 2010 23:07

Dag 6 Min dag....

När diskberget är borta kan jag åter igen andas.

Dagen har varit bra. Vi har haft besök från Väddö...

Nu har ljusen snart brunnit ut, jag kommer "snart" vakna av stickande värk i fot och ben pga av bortdomning efter att ha somnat i soffan. Går och lägger mig fast det snart är dags att gå upp. En dag, som vilken som helst. En helt vanlig dag. Ingen glamour. Ingen champagne. Idag heller...

Av Maria Eriksson - 19 november 2010 23:37

Dag 5... Min definition av kärlek...


Det borde ju vara enkelt att skriva om. Det har man ju alldeles klart för sig...eller?

Man kan skriva mycket fast det är ju så olika mest hela tiden. Och föränderligt...

Kärlek är... Lycka...värme...trygghet...gemenskap...tillit...vä
nskap...

Allt?


Blir inte bättre än så idag. Tyvärr...

Av Maria Eriksson - 18 november 2010 09:22

Dag 04 vad jag äter...

Frukost ca 7:30: 1 dl druvjuice, 1 dl mellanmjölk


Frukost ca 9:30: 1,5 dl Filmjölk 3%, kanel, corn flakes, 1 skiva längtan med lätta, ost och 1,5 tsk marmelad, kaffe.


Dagarna börjar alltid väldigt bra....


kl. 10:09

Fyller på under dagen, hittills inget mer...okej, Kaffe....


kl 12:30

Lunch: Kycklingwok i jordnötssås och nudlar med blomkål, morötter och sockerärtor i. ca 1 msk crème fraiche med kryddor på till.

Vatten

Lusten var att göra en macka med kyckling på. Hungrig och gasig i magen...


Nu har jag inte möjlighet att uppdatera förrns vid 18-18:30 tiden tidigast. Ska iväg till famnen och där serveras fika. Macka med kaffe planerar jag att äta, och nån kaka. Får se vad som finns...


14:30 mellanmål

1 fralla med smör, ost och grönsaker, kaffe

15:30 mellanmål

3 skorpor med smör och marmelad, kaffe


Och så kommer kvällen....


18:00 Middag

Egengjord hamburgare(90 g), med dressing, sallad lök och tomat...max-bröd

vatten

19:30 Fika

Kaffe och två ballerinakakor


21:00

Kaffe och glass(typ magnum)


Imorgon är en annan dag...


Av Maria Eriksson - 17 november 2010 09:57

Dag 3 Mina föräldrar...

Åh. Mamma... Pappa...

Dom finns inte längre här och jag saknar deras närvaro nåt fruktansvärt, självklart deras personer...

Men framförallt allt det där andra runtomkring; Den naturliga samlingsplatsen, den helt och totala avslappnade samvaron, att bara få vara, att bara få komma... Att få bli totalt skogstokig av irritation på mammas knasiga rutiner.


Och dom finns inte här...

Och jag tycker det är fruktansvärt jobbigt...

Nästan jämt konstant hela tiden...


Och det är väl en av de saker jag har så svårt att ACCEPTERA att jag inte kan FÖRÄNDRA på...

På det planet är jag väldigt OFÖRSTÅNDIG...

Och det är jobbigt...

**************************************************
**

Jag tackar Ylva och MammaMuu som fyllt i kommentar under "Day 01"

Uppmanar FLER att göra desamma!

Please?


Av Maria Eriksson - 16 november 2010 09:45

Day 02 – Your first love

Min första kärlek. Vad ska man gå på här då? Äkta, riktig uppslukande kärlek anser jag mig aldrig ha snubblat över, så den var ju enkel.

Förälskelser har det däremot funnits gott om. De första i största absoluta hemlighet, aldrig, aldrig, aldrig att jag skulle ha vågat yppa för personen ifråga att den fanns. Inte för någon annan heller för den delen. Förälskelse i det dolda det var och är fortfarande lite min grej...


Av Maria Eriksson - 15 november 2010 21:46

Dag 1: Presentera dig själv...

Presentera mig själv...det är väl snudd på det svåraste jag vet.

Så jag bollar utmaningen vidare till dig som läser...

Så... vem är jag enligt DIG?


Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Bloggar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards