nustundarnyatider

Alla inlägg under juli 2012

Av Maria Eriksson - 26 juli 2012 05:36

Det löser sig.

Det löser sig alltid...


Förr eller senare.


Oftast senare, trist nog...


Men ändå.


Alltid nåt.

Senare är ju trots allt inte försent...

Av Maria Eriksson - 25 juli 2012 07:50

Det är ju att stå där framför spegeln och hånful blick betrakta sig själv sägandes:


Jo eller hur. Dream on. Dream on....

Av Maria Eriksson - 14 juli 2012 09:08

Äh va fan, orden som pockar på uppmärksamhet är bara grön galla...

Så skiter i't...


Stängt!

Av Maria Eriksson - 8 juli 2012 23:33

Det är melodin, för då slipper man tänka efter. Slipper känna efter...

Ingen tid till vandrande tankar.


En tacksamhetens vecka är till ända. 

Nu önskar jag bara att jag kunde få leva i uppskattning, njuta av känslan...

Men se det vill sig inte.


Det tornar upp sig så mörka moln på så många fronter att det gör synen lite dimmig. Dårå' tyvärr...


Jag övar. Jag övar som fan....

Men det löser sig. Det löser sig alltid...

Av Maria Eriksson - 5 juli 2012 05:47

Och det gör att jag helt tappar andan och hakan och allt annat man kan tänkas tappa i förvåning. I förundran. I oförstående.

Hur gör man? Hur gör man rätt?

Allt som är rätt är fel. Eller känns?

Min upplevelse? Hur vet man?

Som sagt; det är så mycket jag inte begriper eller förstår...

Det känns som sju svåra år...

Vrida sig lös med klös och andas sig fri under ös.

Jorå, rimstugan har öppnat...


Nej, men allvarligt...


Sociala sammanhang, sociala spel, sociala koder...

Var dig själv men fatta för fan vad som sker,

Våga fråga men räkna för fan inte med att få nåt svar...

Var dig själv! Men stick för fan inte ut för mycket...

Avvik inte. Var egen men inte udda,

Kom igen nu liksom? Sådär gör man väl bara inte när man är vuxen?

Vaddårå? Evigt ung! Aldrig bliva stur...

Gud så barnsligt. Så omoget..

Om inte.

Fan vad tillknäppt. Fan vad tråkig!

Herregud man måste ju leva lite också eller hur?

Det ligger hos dem, inte hos dig men det är fan dig det är fel på...


Jag tycker det är knepigt.

Bara lite så...

Helt enkelt.

Totalförvirrande...





Av Maria Eriksson - 1 juli 2012 17:01

Jag har fått mitt examensarbete godkänt. Jippie.


 Det mörkas tyvärr av saker jag inte kan sätta ord på. Ännu...


Var på fantastisk trevlig födelsedags picknick i Hagaparken och träffade släkt och vänner och massor av folk från förlänge sen som känns som nyss.


Underligt.


Jag känner mig trött, ensam och sliten.


Jag VILL se. Men jag kan inte...


Jag försöker verkligen, men det vill sig inte...

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards