nustundarnyatider

Alla inlägg under februari 2012

Av Maria Eriksson - 29 februari 2012 22:17

Fick i ett sammanhang i uppgift att tänka över vilka knutar som fanns i mitt liv.

Jag trodde att jag knöt knutarna på samma sätt endast med eftertanke om prioritetsordningen:
         1.           2.        3.            4.                          5.

------o-------O------o--------o------------------0------------------------------
1.) Jobb
2.) Kärlek
3.) Ekonomi
4.) Mat/Godis

5.) Övriga relationer


Men det är ett annat mönster också....

Av Maria Eriksson - 28 februari 2012 22:44

Jag var på anställningsintervjuv idag och vad gäller själva intervjun kändes det som om jag inte hade kunnat svara så mycket bättre/annorlunda på de frågor jag fick. Jag fick fram det som är jag på ett ärligt sätt som jag kan stå för utan att det blir allt för käckt. Det som det kan falla på nu är att jag inte har exakt rätt kompetens enligt kravbeskrivningen från uppdragsgivaren. Likvärdig men inte enligt regelverket som jobbuppgiften följer.


Det är "hemligt" än så länge var uppdraget skall utföras och fick inte riktigt kläm på om tjänsten jag sökte var som "proffice-konsult" eller om det var hos uppdragsgivaren, jag ställde direkt fråga men fick ändå halvluddigt svar.


Ja, nu är det väl bara hålla tummarna och vänta då.


I fucking need this job.

På så många sätt. På så många plan...

Av Maria Eriksson - 27 februari 2012 00:00

Imorgon är en annan dag

Imorgon är senare och alltid ny.

Förväntningar och löften om bättre tider.

Får jag hoppas.



Av Maria Eriksson - 22 februari 2012 01:02

Jag tänkte jag skulle försöka mig på att göra frågorna i delmoment två på distanskusrsen utan att läsa materialet först, eftersom man ju får göra om tills man får godkänt. Och jag fick 16 av 20 dvs godkänt! Ha!

Av Maria Eriksson - 21 februari 2012 10:11

Att ha ett bråck som gör sig påmint och på kvällen titta på vetenskapens värld som handlar om cellätande "makrofager" med utseende som spindelliknande slemhögar, skapar väldigt intressanta drömmar på natten.


Jag drömde att ett nytt bråck "poppade" upp på sidan och när jag försökte massera in det så växte det ut som värsta alienarmen, fast dock fortfarande under huden så tack och lov en väldigt blodfattig dröm.

Det resulterade dock i ett besök på akuten där bråcket togs om hand om med operation eftersom det nu inte behövdes diskuteras längre om det skulle åtgärdas då jag hade en tentakel som stack ut typ vid axeln!


Drömmar är underliga...

Av Maria Eriksson - 19 februari 2012 23:43

Det var synnerligen kallsvettigt tidigare idag när datorn inte riktigt ville starta ordentligt! Jag har varit duktig på back-up den senaste tiden i och med rapportskrivandet, men hade inte blivit gjort sen senaste uppdateringarna som är en del...

Fick igång i felsäkert läge och kunde säkerhetskopiera och avinstallera program som jag tror orsakat haveriet.

Nu verkar det ok.

Herregud om den kraschar på riktigt snart!

*gulp*

Sen magvärk på det så har det fasiken varit nära-döden-upplevelser hela dagen.

Tur att det är en ny vecka imorgon...


:-O

Av Maria Eriksson - 17 februari 2012 15:44

Att möta rädslor sägs ju vara framåtsträvande.

Jag måste väl erkänna att det är så.

Jag lyckades trots obehagsklumpen i magen och hjärtklappningen (fast i och med att mitt hjärta nu är ett unikt organ så är det mer en imaginär hjärtklappning...)(hmm...undrar om kroppen luras av ickesnabbtslående hjärta så stresshormonpåslaget blir mindre?)

Jag lyckades beta av ca en tredjedel av min telefonlista.

En av tredjedelarna kunde jag inte ringa för där blev paniken för stor då hon som ständigt påminner mig om mina tillkortakommanden upplyste mig i allt för stor grad om vilken idiot jag varit som över huvud taget kommit på tanken att söka just det jobbet när det så tydligt framgår i arbetsbeskrivningen att jag ju saknar behövlig kompetens. Det låser sig en aning när man hör den förmaningen omochomochom igen. Liksom.

En annan av trejedelarna hann jag inte med men får försöka igen nästa vecka.


Men den tredje tredjedelen fixade jag! Den tredjedelen resulterade i en anteckning att jag hade hört av mig och verkligen visat intresse och en spontan telefonintervjuv till en annan tjänst eftersom den jag sökt redan hade annan sökande tillsats.

Det gav utdelning.

Återigen var jag tvungen att uppfinna hjulet. Men så är det. Jag är sån.

Det enda är väl att jag åtminstone inte uppfinner samma hjul gång på gång...

Får jag hoppas.

Så. Just idag är jag åtminstone stark.



Av Maria Eriksson - 14 februari 2012 00:44

Vill läsa

vill skriva

vill måla

vill sjunga

vill vill

vill vill

Vill bli klar vill slutföra vill avsluta....

Högvarv

spänd

Vill kunna kan inte klarar inte!

Idéer. Tankar.

Vadnäromhurvarför?

Sova...


Om jag kunde omvandla mina tankeloopar till fettförbränning vore jag tamejfan smal....

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Bloggar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards