nustundarnyatider

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Det stora vemodet...

Av Maria Eriksson - 25 augusti 2013 22:01

Och dagen är bra.

Solskenspromenad med glassfika.

Lagar mat som blir lyckad så jag pöser över och strålar inifrån och ut för det är äkta lycka att lyckas.

Pang.

Som från ingenstans kommer det och slår mig med en knytnäve i magen.

Tårar.

Klump och svårt att andas; Vill bara gestalta "Skriet".

Den stora meningslösheteninfinner sig.

Och försvinner lika  fort.

Men vad händer den dagen den behagar dröja sig kvar?

Vill jag inte veta, men oroas ändå...

Skriva sig fri, skriva sig hel...

Kommer det räcka?

Just nu gör det det...

Just nu.

 
 
Ingen bild

AL

26 augusti 2013 10:49

Med mig är det nog så att jag många gånger när jag känner vemod ändå vet att det går över. Trygg med det. Kan bli lite forskare i mina egna känslor och nyfiket gå utanför mig själv.

och så tänker jag att alltid kan man ringa någon - är det inte så? Eller skriva som du gör - någon svarar väl oftast...

Tänker att om jag vore du skulle jag säkert vara orolig och ledsen - du har tunga ovissa saker som ligger nära i tiden - inte konstigt du känner dig låg ibland. Eller låg? Jag vet inte hur du skulle vilja uttrycka dig? Du är superstrong som kämpar på med allt och en underbar mamma och kompis! KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 januari 2014 22:07

Vilket bättre sätt att starta det nya året genom att avsluta något gammalt och avdankat? Tack och hej!     ...

Av Maria Eriksson - 24 november 2013 05:13

Då Jag försöker ta mig framåt men försvinner i mängden, blir undanskuffad. Når aldrig fram... Men blicken är fokus. Nu Jag har vänt om. Försöker tränga mig förbi och bort, blir bortmotad. Vet inte vart jag ska ? Och blicken är tom. ...

Av Maria Eriksson - 14 oktober 2013 19:15

Prinsen bad om att få cykla till Vällingby redan på lördagkvällen. "Jag kan ju cykla så får jag en liten cykeltur!" Vilket stärkande argument för en som uppmanar till all sorts aktivitet. Jag nappade ju självklart på idén... På söndagsmorgonen vakn...

Av Maria Eriksson - 7 oktober 2013 01:11

Varför?

Av Maria Eriksson - 1 september 2013 06:12

Du är så totalt jävla pantad din vidriga ursäkt till mänsklig livsform. Fatta att dina vidriga tankar lyser igenom och förgiftar allt som är normalt och lugnande... Du är rakt igenom totalt rutten. Försök acceptera det så kan alla andra gå vid...

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards