nustundarnyatider

Alla inlägg under december 2010

Av Maria Eriksson - 30 december 2010 21:33

Ska man ge några nyårslöften tro?

Nä...

Uppdatera bloggen dagligen kanske?

Snacka om utmaning...


Vi får väl se.


GOTT SLUT!!!!!!

 

 

      

Av Maria Eriksson - 25 december 2010 13:39

Det går inte längre med konstgjord andning; Min ekonomi kommer haverera totalt. Jag låter kronofogden knacka på igen, för jag orkar inte hålla emot längre.


Ny 3 årsplan helt enkelt...


God fortsättning iaf...

Av Maria Eriksson - 18 december 2010 11:56

1. Hur gammal är du om fem år?
44


2. Vem var den sista du träffade?
Leo, som sitter brevid mig i soffan...


3. Hur lång är du?
170 cm


4. Vilken var den senaste film du sett? 
Kollade lite halvt på Gladiator igår för att jag trodde jag skulle slippa böla i slutscenen, men det funkade inte.... 


5. Vem ringde du senast?
Min söta syster.


6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?
Svar på fråga från Cathrine...


7. Vad är dagens planer? 
Baka och göra lite julgodis. 


8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Sms tror jag, men gör det sällan. När det är viktigt känns telefon ärligare. Sms är bekvämt, men för en som saknar tålamod är det döden att vänta på svar när man skickat en fråga...


9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda?
Döda


10. När såg du senast din mamma?
April 2002


11. Vilken ögonfärg har du?
Blå


12. När vaknade du idag? 
11:00... somnat på soffan i vanlig ordning och vaknade där 6:45! Så jag gjorde fukost till Leo så det fanns när han vaknade vid 7:10 som vanligt... planen var att gå upp 10:00 , men behövde en timma till... 


13. Har du någon gång hittat en katt?
Nej


14. Vilken är din favoritplats? 
Det är hemma, men jag jobbar på att skaffa mig en annan....skulle kunna säga Väddö, men det var ju för Väddö var hemma...för just nu vill jag ju inte tillbaka.


15. Vilken plats föredrar du minst? 
Där det är trängsel och extremt mycket folk... 


16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Jag hoppas att jag kommit någon annanstans än blackeberg då...

Vad gäller jobb/sysselsättning civil status vågar jag inte ens sia om...

Om 10 år kan jag ju liksom bo själv igen


17. Vad skrämde dig som barn?
Atomkrig och döden


18. Vem fick dig att skratta senast?
Leo...


19. Är du för ung för att äga vinylskivor?
Oh nej, har en hel back i förrådet...


20. Har du stationär eller bärbar dator?
Mini PC Asus


21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Med sen jag gått ner i vikt...fryser så väldigt...


22. Hur många kuddar har du i sängen?
4


23. Hur många landskap har du bott i?
1 blir det väl


24. Har du någon gång spytt på fyllan?

Alkohol nej, mat ja...


25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Numer skor och strumpor sommar som vinter...får självsprickor så lätt. Förr kunde jag knappt ha strumpor på mig. Dessutom har det med frusenheten att göra också...


26. Är du social?
Inte enkelt att svara på faktiskt... jag tror att jag är i större behov av socialt umgänge än vad jag vill erkänna, men samtidigt älskar jag att vara själv...


27. Vilken är din favoritglass? 
Glass!


28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?
Göra mig skuldfri, köpa bil... resa. Sen vet jag inte.


29. Tycker du om kinamat? 
Ja


30. Tycker du om kaffe?
Ja!


31. Vad dricker du till frukost?
Kaffe, mjölk el juice.


32. Sover du på någon särskild sida?
Vänster, närmast fönstret.


33. Kan du spela poker? 
Nja...


34.Tycker du om att mysa? 
Tyvärr har alla puckon vid nätdejting tagit uttrycket i besittning så numer när jag hör ordet mysa hör jag ordet sex...samma sak med busa, busig...

Fast fredagsmysa i soffan med Leo, tända ljus, gott att äta och kolla tv...i den bemärkelsen gillar jag det mycket!! 


35. Är du en beroendemänniska?
Japp. Inte av alkohol och nikotin, men mat och godis som ångestdämpande/rastlöshetreducerande. Beroende är ett för starkt uttryck för mig för att koppla ihop med socker. Man blir inte beroende på samma sätt som alkohol och nikotin i ren fysisk bemärkelse hävdar jag med bestämdhet. Men visst finns det likheter...

Sen är jag bekräftelsejunkee in absurdum...


36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, ett par.


37. Vill du ha barn?
inga fler.


38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska, lite, lite, lite, liteee franska.


39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej.


40. Föredrar du havet eller en pool?
HAVET


41. Vad spenderar du helst pengar på?
Allt som inte har med måsten och räkningar att göra.


42. Äger du dyra smycken?
nej


43. Har du någon gång testat narkotika? 
Stark värmeducin efter op, men det räknas väl inte? 


44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?
Hum...håller på att dricka en latte as we speak...


45. Vem är den roligaste människan du känner? 
Oj...jag kommer inte på det just nu. 


46. Välj ett ärr på din kropp? 
Ett i pannan. Skulle springa in och lägga mig men snubblade på tröskeln och föll rätt på sängbenet, mot det spetsiga. Fick åka in akut och sy, skrek så taket lyfte sig enligt personalen och det för att jag inte ville ha sånt där grönt tyg på mig som de har när de föder barn... Jag var 6. 


47. Vad har du för ringsignal? 
Lars Winnerbäck...kommer inte ihåg vilken just nu... 


48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?
japp.


49. Flirtar du mycket?

Nej.


50. Vart togs din profilbild för din blogg?
På café Sirap dagen för systers möhippa.


51. Kan du byta olja på bilen? 
Nej.


52. Har du fått fortkörningsböter?
Nej.


53. Vilken var den senaste bok du läste?
Shantaram....inte klar än...


54. Läser du dagstidningen?
Har DN för tillfället och minns varför jag inte har den. Ögnar bara igenom den och så blir det massa papper...


55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Amelia för man skulle få nåt bra. Ooops...dags att säga upp den tror jag visst.


56. Dansar du i bilen?

Nej.


57. Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Minns inte. Länge sen jag lyssnade, har inte kopplat in nån bra radio ännu, det bara sprakar och jag klarar inte av knaster. Nej, jag lyssnar inte on-line. TV'n är bakgrunds sorl i det här hemmet...


58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Gårdagens shoppinglista.


59. När var du i kyrkan senast?
I söndags på Lucia gudstjänst, familjegudstjänst. Med efterföljande korv och fika i Ängbykyrkan.


Av Maria Eriksson - 14 december 2010 08:33

Dag 30 Ett sista ögonblick


Sista dagen av den här skrivarutmaningen och jag har slutfört den!

Så det sista ögonblicket blir det här. Det blir nu. Där man ska befinna sig. Jag har blickat bakåt och släppt fram minnesbilder som framkallar både sorg och glädje. Jag har delgivit några av mina drömmar och snuddat på vad jag vill ska komma där framme i den oförutsägbara framtiden...


Men nu är här. Just nu. Har ätit frukost, ett ljus är tänt. Nyheter på TV'n och ljudet av skrammlande lego orsakat av Leo som har sovmorgon. Jag skriver de här sista raderna i den här utmaningen och laddar för mötet som är avstampet, vändpunkten eller kanske språngbrädan till det nya?

Just nu vet jag inte det. Just nu ÄR det bara, och det är bra.


SLUT

Av Maria Eriksson - 13 december 2010 17:21

Dag 29 Vad jag strävar efter...


Shit... Det här blir ju nästan som att formulera ett M-Å-L...å det är ju något jag finner läskigare än hemskt! (För...om "man" sätter upp ett mål som "man" inte når...så är "man" ingen människa utan bara en liten lort som inte är värd ett ruttet lingon...)

Men, men... jag jobbar på att  försöka tänka annorlunda.

Just idag går just startskottet för en verklig konkret strävan; Idag ska jag ha möte på KTH för att diskutera mitt examensprojekt, som ska ta mig till ett avslut av min utbildning. Det är väl ett ganska bra och konkret mål?


Så det är vad jag just nu strävar efter...en examen.

Och idag påbörjas resan...

Av Maria Eriksson - 12 december 2010 17:15

Dag 28 Något jag saknar...


Jag saknar någon att krama om natten...

fast...jag kan inte sova ordentligt om någon ligger tätt intill brevid mig.

Jag saknar någon att dela all vaken tid med...

fast...jag skulle bli tokig om jag inte fick vara ifred.


Men jag saknar.

Det gör jag...

Av Maria Eriksson - 11 december 2010 11:04

Dag 27 Mitt favoritställe

Jag trivs ganska bra hemma....

Av Maria Eriksson - 10 december 2010 09:53

Dag 26 Vad jag räds...mina rädslor.


Självklart. Att något händer Leo. Eller mig så att Leo påverkas negativt...

 Annars, att bli bortvald, övergiven eller ignorerad; Bemött med likgiltighet.

Det är nog det värsta jag kan tänka mig....

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Bloggar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards