nustundarnyatider

Alla inlägg under oktober 2011

Av Maria Eriksson - 30 oktober 2011 21:38

Nämen det gick väl finemang idag. Tjoho.

Leo ville att P skulle komma med hem och det kunde jag ju inte neka till.


Han hälsade glättigt på sitt äckliga, vidriga inställsamma sätt när han kom och jag sa bara kort hej och så var den konversationen över, och han sa hejdå till Leo när han gick iaf.


Leo mår bra. Leo är glad. Det är det viktigaste.


En dag i taget kan jag vara glad för tillfället. Sen gör jag en djupdykning igen och det trevliga och positiva är som bortblåst.


Fre-Lör hade jag EKG påkopplat under ett dygn för att kolla hjärtat och imorrn ska jag ha blodtryckskoll under ett dygn för ytterligare koll och så blir det läkarbesök om en vecka.


Och på tisdag är det den första november...

Av Maria Eriksson - 12 oktober 2011 20:16

Jag tittade på min prins häromdagen och insåg hur mycket bättre han mår nu, eller i rättare sagt så insåg jag hur tufft han hade det hela förra läsåret.

Vi har hittat aktiviteter som han gillar. Han har kompisar (en riktig bästis har han fått, de går till skolan tillsammans på morgonen, de rings och umgås så fort tillfälle ges. ) Det funkar i skolan (skolan är iofs ett kapitel för sig, men det tar vi en annan dag) på det personliga planet funkar det och vi har fått rutiner för läxor (tack och lov för läxhjälp!) Han berättar frivilligt om hur det är i skolan.

Det funkar. Det rullar på.


Då hör han av sig...



Av Maria Eriksson - 4 oktober 2011 23:11

   Det blev en promenad till kyrkogården. Hösten är vacker. Den är lite förvirrad för tillfället och tror den är sommar...   Änderna hade kul. Dom dök, sprang på vattnet och jagade varann. Det såg verkligen ut som de buslekte...  
Höstens färger väcker alltid en längtan att måla. Och så hungrar jag efter poetisk romantik. Så starkt att det gör ont...

 
Vårens färger kan slänga sig i väggen! Kolla in nyanserna: Eldigt! Sprakande! Underbart...
 
Kanelbullens dag. Så jag bakade. Det svämmar över! Kom och fika?
:-)
 

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards