nustundarnyatider

Direktlänk till inlägg 13 juli 2013

Jag kände mig så fin....

Av Maria Eriksson - 13 juli 2013 14:58

Jag tog på mig min nyfunna långa kjol. Jag var så glad att jag hittade den...så lång... så täckande! Bara tårna som syntes och sitter så löst och ledigt men ändå rakt...

Jag tog på mig den och gick ut för att handla. Jag måste ju testa. Inga superslimmande supertajts på, utan endast bara ben som inte syns!

Trodde jag...

Jag tar ett par steg utanför porten och inser ju då att man går ju lite fortare när man är ute; Man tar lite längre steg...

Då tittar jag ner när jag tar ett längre steg och så ser jag hur det syns! Det där nedre partiet av mitt ena ben tittar fram som nån oformlig, missfärgad äcklig köttmassa under kjolkanten. Försöker sakta in så det inte åker upp så mycket. Den där glädjekänslan har hastigt förbytts mot rusande puls, dunkande huvud och magknip blandat med illamående...

Tänker att jag går in och byter om. Men nä...jag bitter ihop. Biter ihop käkarna, håller nästan andan och stirrar ner i marken. Stänger av och koncenterar mig på målet och hoppas det inte är allt för många som går samma väg...

Det går bra. Den mest akuta paniken lägger sig men obehaget är kvar. Felkänslan har mig i sitt grepp. Tar mig hem och sätter mig i soffan och tjuter...

Ska det vara såhär?

Ska jag ha det såhär i tid och evighet?


Jag orkar inte det...

Jag orkar fan inte det....

Jag som kände mig så fin, så fin....

 
 
Ingen bild

r2

13 juli 2013 16:12

Det är tufft att bära en sådan känsla. Du var fin då. Du är fin nu, Maria. Både vacker till det yttre och snygg i själen. Vi vet det. Hoppas du en dag delar samma bild. Stor sjuhelsikes kram.

 
Ingen bild

al

13 juli 2013 16:25

Felkänslan
bra ord!
Den är en styggelse!
Du försökte ta hen vid hornen
Denna gången gick det inte
Men skam den som ger sig!

om jag hade vetat att du satt där i soffan och var ledsen hade jag kramat om dig hundra gånger och mer

Kramar!

 
Ingen bild

Mig själv

17 juli 2013 23:36

Tack för era vackra ord... <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 januari 2014 22:07

Vilket bättre sätt att starta det nya året genom att avsluta något gammalt och avdankat? Tack och hej!     ...

Av Maria Eriksson - 24 november 2013 05:13

Då Jag försöker ta mig framåt men försvinner i mängden, blir undanskuffad. Når aldrig fram... Men blicken är fokus. Nu Jag har vänt om. Försöker tränga mig förbi och bort, blir bortmotad. Vet inte vart jag ska ? Och blicken är tom. ...

Av Maria Eriksson - 14 oktober 2013 19:15

Prinsen bad om att få cykla till Vällingby redan på lördagkvällen. "Jag kan ju cykla så får jag en liten cykeltur!" Vilket stärkande argument för en som uppmanar till all sorts aktivitet. Jag nappade ju självklart på idén... På söndagsmorgonen vakn...

Av Maria Eriksson - 7 oktober 2013 01:11

Varför?

Av Maria Eriksson - 1 september 2013 06:12

Du är så totalt jävla pantad din vidriga ursäkt till mänsklig livsform. Fatta att dina vidriga tankar lyser igenom och förgiftar allt som är normalt och lugnande... Du är rakt igenom totalt rutten. Försök acceptera det så kan alla andra gå vid...

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards