nustundarnyatider

Alla inlägg under januari 2012

Av Maria Eriksson - 25 januari 2012 02:21

"... gått NER 115 kg??"

Jag måste erkänna att jag roas lite av att få den kommentaren av just läkare för det syns så väldans tydligt att de liksom tittar på mig genom andra ögon när de väl kommit till den passagen i sin journalanteckning.


Har gjort grundlig undersökning av hjärtat vilket innebar att jag varit radioaktiv och strålad med gamma strålar.

Blev ingen ny Hulk. Trist.

Har fått kommentarer men ändå inte på rapporten. Så räknar med multum av den varan när Il proffesore läst igenom den på riktigt.  Och bara jag får kommentarer och saker att rätta så har jag ju faktiskt utfört rättningsarbetet genast. Faktiskt.Så fördröjningen har jag väldigt liten del i just nu känns det som.

Och så har jag övat intervjuvteknik och i annat sammanhang fått höra att jag var inspirerande och det gjorde mig alldeles för glad. För höga toppar orsakade av för lite skapar onödiga dippar som jag inte har lust att orka med men inte fömågan att släppa. Komplext.

Sömn är förövrigt en bristvara eftersom insomnandet störs av febrilt arbetande tankeverksamhet. Irriterande.


Av Maria Eriksson - 18 januari 2012 00:18

Eftersom det var ett år sedan jag påbörjade ex-jobbs projektet hade jag tänkt mig ett sorts bokslut skulle presenteras.


Det gick snabbare än någonsin att vandra upp längs den kullerstensbelagda vägen och vid nedfärd i rulltrappan var det nästan som om jag inte behövde hålla i mig.


Vad omdömet än blir är jag i mål och uppdraget är slutfört.


Så. Nu stundar nya tider...

Av Maria Eriksson - 13 januari 2012 23:03

Det är väl så han uttrycker sig Gardell?


Tycker om uttrycket jättemycket, men funderar ständigt och jämt på vad det egentligen innebär att bryta ihop och när är det egentligen man går vidare?


Antingen bryter jag ihop och går vidare flera gånger om dagen eller så gör jag det aldrig på riktigt?


Jag skulle så gärna vilja bli "urladdad" på nåt sätt.


Urladdad för att bli uppladdad. Helt...


Hur gör man?


Äh...

Av Maria Eriksson - 6 januari 2012 12:10

Ibland är det ju bra att företa sig aktiviteter för att verkligen komma på vad man INTE vill. Så jag gick på fikadejt som på papper sa att det vore ett perfekt parti. Men nä.


Eftersom jag ju faktiskt tror starkt på slumpen och tillfälligheter (definitivt inte ödet för det innebär förutbestämt och det går ju inte..) och inte att förglömma rätt plats vid rätt tillfälle. Plötsligt händer det.


Leo är hos faderskapet. Har väl gått sådär. Ringde och var ledsen igårkväll och hade hemlängtan. Gladare idag när syster kom tillbaka men vill fortfarande komma hem så då får han väl det. Han skall åka tåg själv hem! Lite pirrigt, men jag är övertygad om att det går bra. Han har ju mobil och slutstationen är ju stockholm så det ska ju inte vara några problem, och så möter jag på plattformen...


Jag hade lite "egen" tid igår och gick på bio. Själv. Det blir enklast så när man har så svårt att ta ett nej som jag har. Avundas alla som inte har det. Verkligen...

Och självklart är det ju lättare för mig när jag har mycket omkring mig, då är det ju mer "naturligt" men när det är rätt stilla i livet blir små saker lätt stora. Så försöker jag se på det...


Men nu har jag lite projekt att ta tag i. Så snart är den lysande framtiden här igen. Snart...

Av Maria Eriksson - 3 januari 2012 20:25

När det bubblar och sprakar hos mig är det kav lugnt på motsatt front.

När polerna är så motsatta blir det sprakande bara larvigt och patetiskt.


Så jag skiter högaktningsfullt i mitt dumma nyårslöfte och fortsätter leva i min fantasibubbla istället.


Där kan man styra och få det som man vill istället.


Enklare. Mycket enklare...


Jobbcoachandet är väl bra för man får lite positiv peppning, men om det leder till nåt konkret börjar jag tvivla på. Jag ska få hjälp som innebär att coachen söker på eniro.se efter möjliga brancher att söka jobb inom. Juppjupp...


Och professorn ligger på sjukhus med nyopererad bruten arm...


Nåväl.


Vi är marsvinsvakt i två veckor och det ska bli lite mysigt.

Av Maria Eriksson - 2 januari 2012 19:21

...att jag kunde stänga av den här eftertänksamma och överanalyserande sidan av mig själv. Finns det verkligen ingen avstängningsknapp?


Varför kan det aldrig någonsin bara vara enkelt och klart och tydligt?


Eller nej, snarare varför kan jag aldrig acceptera att det är enkelt klart och tydligt?


Blä.

Av Maria Eriksson - 2 januari 2012 10:07

Bockar av min imaginära "att-göra" lista punkt efter punkt och infriar nyårslöften, Dock inte det viktigaste om jobb. Men det kommer....


Jaha ja, året då allt vänder?


Vi kör på det tycker jag.

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards