nustundarnyatider

Alla inlägg under februari 2013

Av Maria Eriksson - 23 februari 2013 02:01

Nätstrumpor anses ju sexigt. Fast som vanligt har jag nog egentligen ingen koll...

Av Maria Eriksson - 19 februari 2013 22:20

Det är väl det som är meningen att man ska känna sig som det när det ska pressas ca 5 liter vätska ur kroppen. Eller om det nu är bara 2,5? I vilket fall som helst är båda ganska galet mycket...

I vilket fall som helst så har behandlingen gett resultat på ett halvår med användandet av superslimmande supertights...

I vilket fall som helst är dett ett kroniskt tillstånd...

I vilket fall som helst så börjar det liksom gå upp för mig vad själva ordet kroniskt betyder...

I vilket fall som helst så känns det ganska apjobbigt...


Jag upprepar det högt hela tiden men acceptansen vill liksom inte lägga sig på en lugn nivå...

Mer som ett Munch-liknande tyst skrik.

Kanske har det att göra med att jag är så förbaskat trött.

Vad vet jag. Egentligen?


Fel

Av Maria Eriksson - 10 februari 2013 02:03

Jag känner mig fel.

Och ensam.

Och ynklig.

Och otacksam.

Och trött.

I själen...

Och konstgjord

Och falsk...

Ingenting sant och äkta.

Bara på helåtsas...


Och trött. Så infernaliskt trött på att fastna i de här jävla tankelooparna...


Tungt.

Av Maria Eriksson - 9 februari 2013 08:53

Jag vill vara syre men blir mer som kväve...
Sen är det ju den totala avsaknaden av lustgas.
Då sprider sig istället en påträngande oundviklig stank av rutten sumpgas.
Det behöver vädras bort.
Bytas
Ersättas
Försvinna
Bli till luft...
Gränslöst expansivt.

Det är svårt.

Av Maria Eriksson - 7 februari 2013 12:30

Det känns som om jag inte har så mycket mer att säga i det här halvoffentliga.

Det jag vill orera om kan jag inte formulera på vettigt sätt ändå, då känns det riktigt meningslöst....


Jag väntar fortfarande på att min hjärna ska reboota och göra sig av med en herrans massa onödiga filer som stjäl både plats och prestanda från arbetsminnet.

Men den är en seglivad sak. Ganska ovillig till omstart och harvar liksom på i sitt malande drönarläge istället.


Och tålamod ja. Det är ett ord för mig som ter sig rätt obegripligt. Det ingår kanske i den där rebootprocessen av hjärnan? Jobbigt är det att ha den bristen. Och sen det där att sakna tålamod men ändå prisa långsamhetens lov. Tja, ni hör ju själva vilka jävla konflikter det kan leda till...


Nåväl, jobbet funkar utmärkt.


Och DET är väl liksom huvudsaken.

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards