nustundarnyatider

Alla inlägg under juni 2011

Av Maria Eriksson - 27 juni 2011 22:57

Sitter här på rummet på mitt älskade Brommagården, jo jag har dator med mig. Jo jag har köpt en vecka mobilt bredband. Jo jag är väl helt föstörd, helt it-fierad. Men detta är avslappning på hög nivå för mig. Så då blev det så. Inte för att jag behöver förklara, men gör det ändå...


Välkända människor blandas med nya ansikten. Mina fötter trampar på stigar jag känner igen men som på nåt sätt krympt och blivit gästvänliga och framkomliga. Vattnet är inbjudande och inte besvärligt längre, bryggan inte en lurug fälla som skall bekämpas. Också den tar emot mig med stabila brädor som en kärleksfull omfamning..


Jag trivs här. Jag njuter här i detta paradis på jorden. Jag önskar så att jag varit på den plats i livet den där första sommaren, det allra första mötet som var så magiskt. Fast det är väl högst troligt att det är för att det var som det var...som det blev som det är. Jo...


Nu ska jag sova...i knarrande säng.


Av Maria Eriksson - 21 juni 2011 23:22

Nu har jag tagit mig lika långt som senast det begav sig; Projekt utfört och obligatoriska redovisningar avklarade. Nåväl, första utkastet till rapport är ännu inte inlämnad, men den har tagit form iaf...


Tack pappa för att du var med mig idag. Idag då du skulle fyllt 71 år...Saknar dig!

Av Maria Eriksson - 6 juni 2011 22:30

Har samlat guldkorn och pärlor de senaste dagarna. Började i torsdags med med besök från nyfunnen vän från KTH, med filosofiskt samtal. Fredagen tillbringades på KTH med nystart i slutspurten, sen vidare till middag i Hässelby med härligt umgänge. Vi stannade kvar över natten och fick en härlig start på lördagen med lite bus i deras fina parklek innan vi tog oss hem för uppfräschning innan nästa äventyr...


Det pågår en fotbollsmatch som jag bevittnar lite från avstånd i skuggan...

 


Nästa punkt på schemat var mer som diamant-kornet i mitt konstruerade halsband av minnesvärde stunder i livet.

Vi tog oss till bröllopsfest i Skarpnäck hos Guldmänniskor som jag inte träffat på 10 år och som endast funnits i perifirin i mitt synfält under denna långa tid som förflutit sen dess. Men så blev jag vän med A för en tid sen på Fejjan och kunde åter få en liten inblick i hans tillvaro. Då för 10 år sen var det ivrigt dagboksskrivande och kommunikation genom tillhörande "gästböcker" kopplade till dagbokssidor. Nu är det mobiluppladdningar via FB med korta statusuppdateringar som gäller. Så då fick man kännedom genom personers sätt att uttrycka sig med ord och nu genom att uttrycka sig med bilder. Ord är fortfarande viktiga, men bilder tar allt mer plats.

I April i år så gifte sig A med sin livskamrat M, det såg jag alltså via bilder på FB. Så för nån vecka sen så skrev A i sin statusuppdatering att alla var hjärtligt välkomna på bröllopsfest lördagen den 4/6... Så jag kommenterade med "Det vore trevligt..." och han svarade  "Vad hindrar dig?" Tja, förutom det typiska Men-inte-kan-ska-väl jag?? så fanns väl direkt inga hinder, så jag tackade ja!

Och det ångrar jag inte. Och inte Leo heller. Det kändes viktigt för mig att med mig Leo dit och såhär i efterhand har jag lyckats klura ut varför. På festen befann sig en hel del (nåja, ett par iaf...)människor som faktiskt träffat Leos pappa under ganska trivsamma förhållanden; Vi hade riktigt kul på de två tillställningar vi var med på gemensamt. Och eftersom jag sysslar med att avsluta, knyta ihop, se sammanhang så var det viktigt med något positivt kopplat till P, även om jag inte kunde påtala det då det försigick, utan såhär i efterhand. En insikt helt enkelt....

En helt underbar kväll var det och vi stannade mycket längre än jag tänkt, men som jag sa till Leo...man ska gå nä'r man har som roligast, då dröjer sig det glada minnet kvar längre....


 Bästa brudparet öppnar presenter! Underbara människor i avslappnad miljö!  


Söndagen startade sent och blev en seg dag, men på kvällen piggnade vi till och tog oss till Kungsan för lite scenuppträdande och glass. Träffade en fd arbetskamrat från SVAB, som inte kände igen mig... kul! :-)


 Smaka stockholm bjöd inte bara på mat och musik...

 

Idag på nationaldagen hade jag äntligen orsak att ta mig till Fåfängan! Ni vet det där stället som ligger högt upp på ett berg vid vikingterminalen och som man från vägen inte direkt ser hur man ska komma dit! Så har min uppfattning varit om stället iaf...

Och det var tur att jag valde nu att äntligen besöka, för det var upp, upp, upp för massor av trappor som var både sneda, vinda och rätt bräckliga på sina ställen! Men det var värt det, och inte så jobbigt som jag förväntat mig heller faktiskt. Väl där lyssnade jag på skönsång av Matilda Olivia, som är fästmö till en gammal studiekamrat till mig. Mycket trevligt att träffa dem båda! Lite glest med folk, men det gjorde ju att vi fick platser på 1:a parkett!


Fin sång i härlig miljö...

  


Traskade ner för alla trappor och hoppades få träffa syster yster, för vi såg ju Cinderella lägga till vid kaj där uppifrån! Tyvärr hade hon inte tid, men vi tog en promenad längs vackra Fjällgatan och när vi hade glasspaus ringer hon och säger att hon befinner sig på akterdäck! Så vi såg faktiskt varann och kunde vinka iaf! 


Malin ä'r faktiskt med på bilden....

 

En långhelg till ända. Till bredden fylld med guldkorn...


Imorgon intensiv början på slutspurt mot avslut.


Sen kan livet börja.


På riktigt.

Av Maria Eriksson - 1 juni 2011 23:27

Idag är det 8 år sen pappa dog. Min fina, starka, snälla, envisa pappa. Som han fanns där och ställde upp för sina närmaste. Så bortskämd man var...

Är så glad att han fick lära känna Leo. så glad, så glad så glad...

Och samtidigt att tiden blev alldeles för kort.


Så ledsen...

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards