nustundarnyatider

Alla inlägg under mars 2011

Av Maria Eriksson - 29 mars 2011 22:12

Har varit magsjuk så det skriker om det, kan äta nu och verkar ta upp något mer i näringsväg även om det liksom rinner rakt igenom mig, fast inte riktigt lika illa som det var förra veckan...

Ja, jag läser på olika forum om olika typer av komplikationer. De som kommer efter en tid som opererad. Och det oroar mig eftersom jag liksom känner igen symptomen, det där med att samla vätska i kroppen som kan tyda på Albumin brist. Och så vet jag att det inte tas några prover i onödan för det mesta i näringsbrist syns ordentligt efter ett år.

Och jag är inte den som skriker tills jag blir hörd. Jag väntar snällt....


Mycket som tynger just nu...

Tar en dag i taget...

Av Maria Eriksson - 14 mars 2011 21:47

Det svänger verkligen från dag till dag den där tilliten till att jag kommer klara av det här som jag gett mig in på.

Men så tänker jag på att det är utbildning. Det är meningen att jag ska LÄRA mig. Inte veta allt från början. Och våga misslyckas. Göra om. Men jag känner mig så långsam.


Men jag tar åt mig när jag från högsta ort får höra att jag är beundransvärd som gör det här.


Fast... när man lider av prestationsångest så känner man ju den komma krypande när man inser att ingen riktigt gjort det här.


Jag taggas verkligen inte ett skit av att beträda ny outforskad mark. Så mycket har jag lärt mig om mig själv iaf. Att testa sina gränser och att uuutmaaana sig själv för att se att man klarar av saker går helt jävla fetbort för mig.


Jag gör ingenting förrns jag VET att det KAN gå bra.

Mentalt är det skitjobbigt att funka så....


Lite bilder. Hoyor från damen jag besökte i fredags. Det var en upplevelse att få se så många krukväxter i en och samma lägenhet. Ett sånt intresse är beundransvärt om nåt.



Hoya Pubicalyx (namnet har den fått pga de "håriga" blommorna läste jag nånstans...)

Hoya xxxxxx

  Hoyaväxthus i lägenhet på Stora Essingen...     Ah...den kan jag. Hoya Multiflora    

Teckningsutställning på biblioteket av Leos klass. Leo har ritat djuren...

Leo nyfriserad....  

           

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards