nustundarnyatider

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Potatismos, Skriet från vildmarken, ond tant och god tandläkare....

Av Maria Eriksson - 22 mars 2012 18:08

Så kan väl min kväll sammanfattas i ett par ord... :-)

Utförligare?


Okejrå....


Det är fint med Facebook och se hur kontakter skapas, skapats eller har funnits oberoende av varandra tycker jag. Det jag närmast har i åtanke i mitt fall gäller mitt första ord "potatismos".

Det visade sig att en gammal vän skulle bevista samma konsert som jag eftersom hon känner en person som brukar gästspela typ på dessa evenemang. Detta gjorde nu att jag fick tillfälle att träffa en kär gammal vän som jag inte träffat på ett tag och det bjöds på hemlagat mos och korv! Till det drack jag billigt medhavt rosévin! Kalas!


Efter det tog vi oss in till Big Ben på söder där konserten skulle gå av stapeln. Eller faktiskt så var det ju två konserter, men "Skriet från vildmarken" var ju det jag var mest intresserad av. Två för mig nya sånger var det den här gången. Men så totalt himla superbra!

Det andra bandet för kvällen var också så bra. Det var bluesmusik. Glatt överraskad blev jag. Jag hade lyssnat lite på dem på spotify innan och tyckt "sådär", men attans vilket ös live! "Colt Combo" heter dom...

Jag ÄLSKAR verkligen liveframträdanden!


Sen blev jag kvar med några konsertdeltagare och här kommer första delen av "ond tant" in i bilden...

Dels så var jag säkert en mycket ond människa som inte kunde ägna en förvirrad mummlande "gubbe" större uppmärksamhet eller vänlighet, men jag klarar bara inte av det ibland (ofta...jämt)... Blir bara irriterad!

Sen så konstaterades att jag är en mycket OND människa för jag dricker både cola och äter på donken.

Nåväl, trots detta ondsinta så kan man tydligen späda ut colan med sprit så minskar ondskan rejält...kan ju vara bra att veta. ;-)

Jaja, jag är både svagsint och ond...får väl leva med det! Hoppas jag kan kompensera det på annat sätt i stället...


Den goda tandläkaren var en trevlig ny bekantskap som fick mig på tankar om god munhygien och faktiskt börja tänka på hur ondsinta cocacola faktiskt är när man tänker till lite...och bekräftade ett tips som för mig är helt revolutionerande! Att man inte ska skölja bort tandkrämen ur munnen när man borstar tänderna, alltså i princip bara spotta ut överflödet. Det är ju så total-logiskt när man tänker på det så jag känner mig smått korkad att jag får "Aha" upplevelse av det... men tycker själv det känns bättre när jag börjat att borsta tänderna på detta sätt.


Nåväl, BigBen stängde och sällskapet var inte så stort längre...men vi hastade vidare för att hinna med beställning innan nästa ställe stängde. Hängde med rätt bra tror jag för att vara promenad i rask takt!

Sen blev det stopp och utfodring för vissa. Här hade jag tänkt avbryta kvällen men det var ju vardag och t-banan slutat gå och jag visste knappt var jag befann mig? Fattade tillslut att jag var vid medborgarplatsen och det skulle ta en jäkla tid med nattbuss hem. Jättelyxigt att de går nattbussar, men de går ju så sällan...

Så jag tackade ja till medföljande till eftersittning med vindrickande (Eh, superkonstig formulering)

Det bjöds på vin, whiskey och lite kattgos! Och så lyssnade vi på en spännande gammal låt som jag hoppas går att få tag på digitalt för den vill jag höra igen!

Det blev en hel del vin för det snurrade till totalt i huvudet på mig så jag var nog inte vidare trevligt sällskap de sista timmarna men tillslut kunde jag samla ihop mig så värden fick sin välbehövliga sömn....


Herregud klockan var typ 8-9 när jag väl var hemma!

Men jisstanes vad roligt jag hade och sånt här nattsuddande förekommer ju garanterat inte SÅ ofta i den onda tantens liv...

Trötter är jag...


Men det var det värt!


 
 
Ingen bild

Lena

23 mars 2012 19:56

Det måste vara härligt att vara ung!? Vara uppe en hel natt och lyssna på härlig musik och "ta en vinare"
Kram!

 
Maria

Maria

23 mars 2012 21:27

Jo... jag är ju verkligen ung... ;-)

http://nustundarnyatider.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 januari 2014 22:07

Vilket bättre sätt att starta det nya året genom att avsluta något gammalt och avdankat? Tack och hej!     ...

Av Maria Eriksson - 24 november 2013 05:13

Då Jag försöker ta mig framåt men försvinner i mängden, blir undanskuffad. Når aldrig fram... Men blicken är fokus. Nu Jag har vänt om. Försöker tränga mig förbi och bort, blir bortmotad. Vet inte vart jag ska ? Och blicken är tom. ...

Av Maria Eriksson - 14 oktober 2013 19:15

Prinsen bad om att få cykla till Vällingby redan på lördagkvällen. "Jag kan ju cykla så får jag en liten cykeltur!" Vilket stärkande argument för en som uppmanar till all sorts aktivitet. Jag nappade ju självklart på idén... På söndagsmorgonen vakn...

Av Maria Eriksson - 7 oktober 2013 01:11

Varför?

Av Maria Eriksson - 1 september 2013 06:12

Du är så totalt jävla pantad din vidriga ursäkt till mänsklig livsform. Fatta att dina vidriga tankar lyser igenom och förgiftar allt som är normalt och lugnande... Du är rakt igenom totalt rutten. Försök acceptera det så kan alla andra gå vid...

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards