nustundarnyatider

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2011

Nu. Slutspurt på riktigt...

Av Maria Eriksson - 29 augusti 2011 09:10

Jag lever i ett vacuum för tillfället och botar ångesten med promenader. Det är ju bra.


Idag ska jag ÄNTLIGEN ha ett möte med professorn och gå igenom mitt urusla manuskript till nån sorts exjobbsrapport.

Är inställd på ett arbete som innebär en helt omskriven rapport, för det är så svårt att skriva på engelska.


Har ägnat mig mest åt att försöka trygga min ekonomiska situation i nuet så energin går åt till det och jag gör det som krävs av mig på jobbsökarfronten. Lite lustigt det där med att leva i nuet; Jag gör det på det enda plan i tillvaron som det betraktas fult att göra det: Det ekonomiska.


Nåväl, har varit på soc så vi får väl se hur de bedömmer det. Det är verkligen ett rent tillfälligt behov så jag hoppas jag får några kronor. Sen har jag sökt diverse fonder/stipendier och SJÄLVKLART hoppas jag ju få drömbeloppet jag fick förra hösten med chansen är väl minimal.


Å andra sidan intalar jag mig själv att detta är året som jag för sista gången kommer vara i behov av att söka dessa allmosor.

Jag säger till mig själv: Snart kommer jag ha ett jobb, och det känns sant.


Det som jag har ångest för är att jobbet nog inte kommer ha det minsta att göra med mitt patetiska försök att skaffa mig en examen, så det kommer vara bortkastat...


Ja, ja. Ansökningar skickade och viktiga möten inbokade så de närmaste veckorna är helt okej.


Jo, sen var det ju det där med den utdragna tanden som fortfarande gör ont! Ja, inte tanden då eftersom den är borta, men på stället. Kollade ordentligt igår och det ser ut som man ser benet. Det kan ju tydligen orsaka smärta. Så det blir väl ytterligare ett besök...

Att ha smärta är ju en riktig "downer" för humöret kan jag ju gott konstatera...


Bajs!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 januari 2014 22:07

Vilket bättre sätt att starta det nya året genom att avsluta något gammalt och avdankat? Tack och hej!     ...

Av Maria Eriksson - 24 november 2013 05:13

Då Jag försöker ta mig framåt men försvinner i mängden, blir undanskuffad. Når aldrig fram... Men blicken är fokus. Nu Jag har vänt om. Försöker tränga mig förbi och bort, blir bortmotad. Vet inte vart jag ska ? Och blicken är tom. ...

Av Maria Eriksson - 14 oktober 2013 19:15

Prinsen bad om att få cykla till Vällingby redan på lördagkvällen. "Jag kan ju cykla så får jag en liten cykeltur!" Vilket stärkande argument för en som uppmanar till all sorts aktivitet. Jag nappade ju självklart på idén... På söndagsmorgonen vakn...

Av Maria Eriksson - 7 oktober 2013 01:11

Varför?

Av Maria Eriksson - 1 september 2013 06:12

Du är så totalt jävla pantad din vidriga ursäkt till mänsklig livsform. Fatta att dina vidriga tankar lyser igenom och förgiftar allt som är normalt och lugnande... Du är rakt igenom totalt rutten. Försök acceptera det så kan alla andra gå vid...

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards