nustundarnyatider

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Maria Eriksson - 11 augusti 2011 20:31

Igår blev vi ju av med vår tillfällige husgäst, men imorgon får vi träffa henne igen då vi är bjudna på middag och får äta äkta kinamat, tillagad på kinesiskt vis.


Jag drömde så himla intensivt och underligt om katter inatt, sån där dröm när man är helt utmattad när man vaknar och så fruktansvärt lättad att man vaknar och inser att allt bara var en dröm.


Mamma och pappa var med i drömmen, pappa som huvudfigur och mamma med i bakgrunden. Det hemska i drömmen var att pappa var så fruktansvärt arg på mig...

Hur han var arg och varför och hur han hanterade situationen är komisk, men inte känslan som dröjer sig kvar.


Som jag kommer ihåg delar av den.

Vi hade två katter som hämtades, eller skulle hämtas, men när de kom för att hämta så hade de bara en kattbur med sig så en av katterna skulle stanna en extra dag. Inga problem sa jag...

Men det visade sig att jag bodde hemma i vällingby, och så utbrister jag till pappa:

"Oj då, vi har ju en katt kvar här över natten och jag som skickade hem kattlådan..."

Här blev då pappa rosenrasande. Minns inga detaljer, men jag började lägga ut tidningspapper och hushållspapper på golvet på lilla toaletten.


Pappa är arg. Fly förbannad. Och härjar och gormar. Mitt i allt börjar jag leta efter båda katterna och hittar ingen. Har den där hemska panikkänslan i kroppen och letar och letar och letar...


Sen öppnar jag dörren till badrummet på övervåningen och där är pappas nya sovrum! Eller han har rivit ut badkaret och byggt sig en enkel träbrits och ska nu minsann sova där. Fortfarande superarg och vänder sig i sängen så ryggen är mot mig...

Jag fortsätter leta efter katterna och blir lite lättad i drömmen för jag kommer äntligen på att en av katterna har ju faktiskt åkt hem! Men en är ju fortfarande borta...


Då vaknar jag och blir superlättad när jag inser att jag faktiskt inte behöver leta efter någon katt. En sån skön känsla.


Men pappas ilska är fortfarande obehaglig....



Av Maria Eriksson - 11 augusti 2011 20:17

Ganska så tungt just nu.


Helst vill jag ligga i sängen och dra nåt gammalt över mig.


Men det går ju inte...



Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards