nustundarnyatider

Alla inlägg den 8 september 2010

Av Maria Eriksson - 8 september 2010 11:53

Idag är det 1 år sen som jag kallsvettandes steg upp på vågen för första gången sen jag kom till Väddö. Jag valde den dagen som den första eftersom det då var planerat att göra det första konditionstestet. Siffran stack i ögonen på mig, men trodde den skulle vara något värre och den var trots allt ca 30 kg plus från dagen jag vägde in mig och blev godkänd för op, vilket var i februari 2007.

Jag la på ett par kg och har betraktat det som min startvikt vid ankomsten till Väddö, och från den siffran har nu 60 kg tagits bort. Damen brevid mig i rummet på Huddinge vägde 58 kg. Jag har blivit av med en gammal dam helt enkelt...

Vad har jag mer blivit av med? Vad har jag mer tappat på vägen? Vad har tillkommit och vad har förändrats? Vad är precis som då precis just nu?

Har jag förändrats? Har annat förändrats? Är jag densamma?


Jag har svaren på vissa frågor, på andra inte....


Jag är nu helt över på andra sidan, nu är det gjort och nu är det ingen tansportsträcka inför steget efter längre. Nu är det gjort och nu är det på riktigt.

Det är nu som det verkliga allvaret börjar, nu är framtiden här.

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards