nustundarnyatider

Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Det handlar om pengar.

Av Maria Eriksson - 22 september 2012 08:16

Såklart.

Detta ständigt återkommande problematika...


Jag pratade med prinsen igår och märkte att han var ledsen och frågade vad det var.

- Jo, jag berättade för dem att jag inte köpt något för pengarna jag fick sist för att du lånat dem och då blev de sura på dig...


Jag förstår rekationen på det. Det gör jag verkligen. Jag är sur på mig själv att jag har känt mig tvingad att göra så. Men jag kan inte hjälpa att det det känns tokigt att låta prinsen handla upp sina pengar när han kommer hem med kontanter och det var tomt i skåpen och jag vet att han handlar "bara för att handla". 


Men vi har pratat om det och han har gjort en lista där han skriver upp vad jag är skyldig. Och när jag lånat har jag ALLTID betalt med ränta; Lånar jag 100:- får han oftast 150:- tillbaka så fort jag får in pengar. Vi har ett system. 


Det är den efterföljande konversationen som gör mig (oss) ledsen...

-Oj då. Men du vet ju att jag alltid betalar tillbaka till dig och vi hade ju pratat om det här och att du skulle se det som om att du försökte spara pengarna för att kanske samla ihop till nåt större eller hur?

- Ja, jag VET det mamma och jag sa det också. Men då frågade dom "vad gör mamma nu? Jobbar hon eller?" och då sa jag nej men hon söker hela tiden. Och då sa dom "Jaha, ja då kommer ju du aldrig få tillbaka pengarna igen..." och jag sa att det kommer jag visst det....


Sen sa han inte mer, men jag är nästan helt säker på att allt sas i en högst ogillande ton gentemot mig, och det känns TUNGT...


Jag är inte stolt över hur det är men jag vet att det måste bli så ibland. Mina föräldrar var tvungna att ta åtminstone mina sparpengar men de försökte alltid sätta in igen.


Men i detta är jag SÅ jäkla glad att han berättade för mig. För ett år sen hade han inte sagt något utan hållt det för sig själv som han nog fått göra vid flera tillfällen genom åren fast då har det handlat om min vikt...

Min kloka fina prins...   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 januari 2014 22:07

Vilket bättre sätt att starta det nya året genom att avsluta något gammalt och avdankat? Tack och hej!     ...

Av Maria Eriksson - 24 november 2013 05:13

Då Jag försöker ta mig framåt men försvinner i mängden, blir undanskuffad. Når aldrig fram... Men blicken är fokus. Nu Jag har vänt om. Försöker tränga mig förbi och bort, blir bortmotad. Vet inte vart jag ska ? Och blicken är tom. ...

Av Maria Eriksson - 14 oktober 2013 19:15

Prinsen bad om att få cykla till Vällingby redan på lördagkvällen. "Jag kan ju cykla så får jag en liten cykeltur!" Vilket stärkande argument för en som uppmanar till all sorts aktivitet. Jag nappade ju självklart på idén... På söndagsmorgonen vakn...

Av Maria Eriksson - 7 oktober 2013 01:11

Varför?

Av Maria Eriksson - 1 september 2013 06:12

Du är så totalt jävla pantad din vidriga ursäkt till mänsklig livsform. Fatta att dina vidriga tankar lyser igenom och förgiftar allt som är normalt och lugnande... Du är rakt igenom totalt rutten. Försök acceptera det så kan alla andra gå vid...

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards