nustundarnyatider

Alla inlägg den 24 juni 2010

Av Maria Eriksson - 24 juni 2010 10:07

Dagarna har ganska fasta hållpunkter för tillfället, jag städar/omorganiserar/plockar på förmiddagarna, sen är det simskola för Leo. Han var lite skeptisk till en början, men jag tror han faktiskt tyckt det varit riktigt roligt. Jag är enormt tacksam till min Hyresvärd Svenska Bostäder för den enorma förmånen att få tillfälle att gå på simskola till ett väldigt förmånligt pris. Jag har anmält honom till regelbunden simträning till hösten. Hoppas det kommer bli bra...


Jag har varit på Arbetsförmedlingen, första gången på introduktionsmöte och andra gången för att göra upp en handlingsplan. Då kom de på att jag nog borde ha en annan typ av handläggare, en rehabhandläggare. Det är väl vettigt iofs, men det förhalas ju ytterligare.


Väddö är verkligen avlägset och om det är någon rutin som sitter så är det förmågan, viljan och orken att få en tidig start på dagen.
Måltidsordningen funkar, men innehållet i måltiderna är väl en fråga för diskussion.
Jag har gått upp 1 kg på en månad och det har inte hänt på hela Väddö tiden. Vikten har pendlat veckovis, men i slutändan har det alltid månadsvis varit +/- noll eller nedgång. Stor plump i protokollet. Nu har jag haft simhallen att gå till en gång i veckan, så nu måste jag hitta ett nytt ställe. Jag måste verkligen väga mig 1g/v för att hålla kollen. Vågar inte släppa på det ännu...

Nästa vecka åker vi på kollo Leo och jag! Eller, ja.. läger. Men det känns som kollo och det är ju som en kollogård... Fjärde året vi är där, tyvärr inte samma "järngäng" vilket jag hade sett fram emot, men väldigt många gamla bekanta ändå, så det ska verkligen blir jättetrevligt! Vi vet åtminstone en klasskompis som ska med, ja till Leo alltså...

Önskar ALLA en riktigt trevlig midsommar!!!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards