nustundarnyatider

Alla inlägg under augusti 2010

Av Maria Eriksson - 2 augusti 2010 11:11

...så bloggar jag lite istället.

Vad har hänt sen sist?

Tja...Irma på parktetern var otroligt mysigt. Jag har varit på sommarcafé, begravning och poolparty. Allt var trevligt! Ja, själva begravningen var fin och stämmningsfull, men det var trevligt på tillställningen efteråt...

Leo är hemma! Han kom en dag tidigare för hemlängtan var stor.

Vi har varit på Lantgård ute på Ekerö och bott i ett ombyggt stall och busat med hundar och andra smådjur. Hundarna var mysigast...

Härligt att se hur rädsla övergår till gillande. Jag/Vi skapade lite och fick till lite häftiga bilder...


Jag älskar att måla med akvarell och se hur färgerna blandadr sig och liksom leker sitt eget liv, det var vad jag gjorde. När jag kom hem och efter jag stirrat på bilden tillräckligt länge för att komma fram till vad det var jag såg så fyllde jag i konturerna och vips fanns pappa där! Eller Bengt Magnusson...hmm, ja...

Jag är nöjd med mitt verk iaf. Leo lekte också med färger och där såg vi båda ett Lejon, och han såg även bakenpå en zebra...


Jag har fyllt år och är fortfarande 30+...det bjöds på prinsessmuffins.


Jag har även blivit beviljad a-kassa från dag 1 (Hurra!) och nu lyftes ett tungt ok från mina skuldror. Nu kan jag fokusera framåt för full maskin igen...

Tränar gör jag väl inte så mycket, men promenerar en del, väljer trappor helt frivilligt ibland...går itrappor mer "normalt" och det känns helt ok. Ska ta mig till VC och väga mig i veckan igen. Känner mig uppsvälld och vattenfylld, börjar väl släppa lite när temperaturen har droppat, men lite sitter kvar.


Nä, ska väl ta tag i den där pappershögen nu...


Sommaren i bilder... :-)


 


     


               

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Bloggar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards