nustundarnyatider

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Dilemma

Av Maria Eriksson - 25 augusti 2010 09:47

Jag har våndats lite (det var väl årets underdrift...) över min ekonomi i största allmänhet den senaste tiden och speciellt hur det ska bli under sjukskrivningen efter operationen. Eftersom jag haft sjukersättning under 3 års tid på 50% har jag en SGI baserad på en halvtidstjänst. Nu ser det ut som om jag kommer få tillbaka min SGI som jag hade innan sjukersättningens början, dvs den jag hade 2007, men man har inte rätt att få ut någonting förrns 3 månader efter sjukersättningsperiodens slut, vilket skulle innebära typ i okt/nov.


Så operera mig och verkligen totalrasera min redan ansträngda ekonomi eller försöka flytta på operationen en månad eller två och hålla mig flytande ett tag till?


Nu har jag inte fått klartecken att jag verkligen får tillbaka min SGI, och får jag inte det, ja... då spelar det ju ingen roll...då kan jag ju lika gärna opereras.



 
 
Ingen bild

Sara

25 augusti 2010 12:26

Jag skulle nog försöka vänta med operationen och göra allt för att gå ner ännu mer i vikt innan. Lev som om du är GBP-opererad (du är ju det typ redan)och uteslut sådant som du vet att andra GBP-opade inte kan äta. Ett bra sätt att vänja dig vid det och träna inför vad som komma skall. Samt kommer du då också att få en bättre ekonomi, vilket är A och O för en bra hälsa också. Frågan är om sjukhuset är så pigga på att skjuta fram operationen. Jag menar, en inställd operation är ju inget de är intresserade av egentligen.

Alla minuskilo innan op är på din plussida så att säga!

Lycka till med dina funderingar och ditt val!

 
Ingen bild

Maria

25 augusti 2010 13:52

Men jag har ju börjat gå upp igen, för jag kan ju nästan äta som vanligt igen, naturligtvis inte helt, men mkt mer än i början. Jag behöver verkligen det här verktyget från operationen, att det rent fysiskt påverkar mig när jag äter fel. Jag kan bara inte "öva" innan, tro mig. Jag har försökt, och försökt och försökt nu.
Och det skiljer mindre än vad jag trodde mellan a-kassa och sjukpenning, så det får gå, eller lösa sig senare. Det var svårt att garantera op tid senare och det kan bli att jag får vänta jättelänge igen, så det blir operation...
Tack för tänkvärda synpunkter! :-)

 
Josse

Josse

26 augusti 2010 11:20

svårt att ge råd, men min spontana känsla är: gör operationen när det var tänkt! jag tror att en op skulle kunna leda till att dom andra problemen löser sig lättare. tror det är viktigt att börja fixa sitt mående innan man fixar att ta itu med resten ... liksom. talar till mig själv här också. ;) kram !!

http://lumumma.rummet.nu

 
Ingen bild

Maria O

26 augusti 2010 14:55

Svårt val Maria, med ekonomin, men om du bestämt dig för att göra operationen och det kan dröja jättelänge innan nästa chans så verkar det inte vettigt att vänta, om du börjat gå upp igen.

Om man kunnat leva som en GBP-opererad utan att vara det hade ju operationen inte behövts...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 januari 2014 22:07

Vilket bättre sätt att starta det nya året genom att avsluta något gammalt och avdankat? Tack och hej!     ...

Av Maria Eriksson - 24 november 2013 05:13

Då Jag försöker ta mig framåt men försvinner i mängden, blir undanskuffad. Når aldrig fram... Men blicken är fokus. Nu Jag har vänt om. Försöker tränga mig förbi och bort, blir bortmotad. Vet inte vart jag ska ? Och blicken är tom. ...

Av Maria Eriksson - 14 oktober 2013 19:15

Prinsen bad om att få cykla till Vällingby redan på lördagkvällen. "Jag kan ju cykla så får jag en liten cykeltur!" Vilket stärkande argument för en som uppmanar till all sorts aktivitet. Jag nappade ju självklart på idén... På söndagsmorgonen vakn...

Av Maria Eriksson - 7 oktober 2013 01:11

Varför?

Av Maria Eriksson - 1 september 2013 06:12

Du är så totalt jävla pantad din vidriga ursäkt till mänsklig livsform. Fatta att dina vidriga tankar lyser igenom och förgiftar allt som är normalt och lugnande... Du är rakt igenom totalt rutten. Försök acceptera det så kan alla andra gå vid...

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards