nustundarnyatider

Alla inlägg den 7 april 2012

Av Maria Eriksson - 7 april 2012 11:09

Igår var det långfredag, och nog blev den lång alltid, men det bara i positiv bemärkelse.


Började med familjesamvaro hemma hos syster yster där det blev galenpanna och mycket god mat! Nu kan jag även bocka av sniglar på listan över provad exotisk mat. Det var helt ok, men ingen "aha-upplevelse", dock kul att ha provat!


Sen lämnade jag min fina prins i tryggt förvar hos moster för att själv dra vidare på lite vuxengalej. Det var födelsedagssamvaro på pub belägen på knivsöder som gällde. Jag hade fantastiskt roligt och träffade mycket nytt folk igen.

Har en del att slipa på i min sociala partykompetens märker jag dock, blev en uppsplittring av sällskapet på kvällen som gjorde att jag tappade lite fokus, eftersom det inte fanns med i mina tänkbara scenarier om kvällens utformade. Go with the flow och leva i nuet? Tack gärna, men hur fan gör man?


Men trots mitt konstiga kontrollbehov över okontrollerbara situationer så var det en fantastisk dag och en vacker dag så lär jag mig till fullo att uppskatta det bra istället för att fokusera på det andra, vet att jag kommit långt men har mycket kvar att lära...



Nytt spel. Star wars kinnect och koncentrationen är på topp. Tydligen bra för motionen också...


Uppvisning vad Herr och Fru Brammefors lärt sig på buggkursen...

  


Ett sånt otroligt fint hyllningstal fick födelsedagsbarnet på sin 51-års dag. Kan ju bara gissa hur det lät vid 50-års firandet. Härlig tillställning var det med många fina människor som var nya bekantskaper! Härligt!


 


Födelsedagsbarnet provade ny frisyr som kanske inte riktigt passar in om man vill vara "stora stygga vargen"...

   

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Bloggar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards