nustundarnyatider

Direktlänk till inlägg 17 februari 2012

Att möta rädslor...

Av Maria Eriksson - 17 februari 2012 15:44

Att möta rädslor sägs ju vara framåtsträvande.

Jag måste väl erkänna att det är så.

Jag lyckades trots obehagsklumpen i magen och hjärtklappningen (fast i och med att mitt hjärta nu är ett unikt organ så är det mer en imaginär hjärtklappning...)(hmm...undrar om kroppen luras av ickesnabbtslående hjärta så stresshormonpåslaget blir mindre?)

Jag lyckades beta av ca en tredjedel av min telefonlista.

En av tredjedelarna kunde jag inte ringa för där blev paniken för stor då hon som ständigt påminner mig om mina tillkortakommanden upplyste mig i allt för stor grad om vilken idiot jag varit som över huvud taget kommit på tanken att söka just det jobbet när det så tydligt framgår i arbetsbeskrivningen att jag ju saknar behövlig kompetens. Det låser sig en aning när man hör den förmaningen omochomochom igen. Liksom.

En annan av trejedelarna hann jag inte med men får försöka igen nästa vecka.


Men den tredje tredjedelen fixade jag! Den tredjedelen resulterade i en anteckning att jag hade hört av mig och verkligen visat intresse och en spontan telefonintervjuv till en annan tjänst eftersom den jag sökt redan hade annan sökande tillsats.

Det gav utdelning.

Återigen var jag tvungen att uppfinna hjulet. Men så är det. Jag är sån.

Det enda är väl att jag åtminstone inte uppfinner samma hjul gång på gång...

Får jag hoppas.

Så. Just idag är jag åtminstone stark.



 
 
Mamma Muu

Mamma Muu

19 februari 2012 20:48

Nu ska du få mitt favoritråd: Tänk som en man.

Män är generellt inte så noga med att ha allt som krävs. Har de två av fem så söker de jobbet för "resten kan ju inte vara så svårt att lära sig". En manlig chef bakar inte tårtor till midsommar - de ringer närmaste bageri. Män oroar sig inte för att göra sin stämma hörd, tvärtom - har de inget att säga upprepar de något som redan är sagt, men på ett så myndigt sätt att alla förleds tro att det är nytt. Osv, osv i all oändlighet.

Så när det verkligen gäller - tänk som en man. Det kan löna sig.

http://loke.bloggagratis.se

Maria Eriksson

19 februari 2012 23:41

Jag har verkligen börjat närma mig det tankesättet.
Vi får väl se hur det går...

 
Mamma Muu

Mamma Muu

19 februari 2012 20:49

Och gör dig av med såna som inte tror på dig!

http://loke.bloggagratis.se

Maria Eriksson

19 februari 2012 23:40

Åh...inte ett så bra råd för det är ju typ jag. Tack och lov tror omgivningen mer på mig än vad jag gör...

 
Ingen bild

Mamma Muu

20 februari 2012 08:04

Då får du göra dig av med den del av dig som är så taskig med dig!

Maria Eriksson

22 februari 2012 01:01

Jobbar stenhårt med det. Hela tiden...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 januari 2014 22:07

Vilket bättre sätt att starta det nya året genom att avsluta något gammalt och avdankat? Tack och hej!     ...

Av Maria Eriksson - 24 november 2013 05:13

Då Jag försöker ta mig framåt men försvinner i mängden, blir undanskuffad. Når aldrig fram... Men blicken är fokus. Nu Jag har vänt om. Försöker tränga mig förbi och bort, blir bortmotad. Vet inte vart jag ska ? Och blicken är tom. ...

Av Maria Eriksson - 14 oktober 2013 19:15

Prinsen bad om att få cykla till Vällingby redan på lördagkvällen. "Jag kan ju cykla så får jag en liten cykeltur!" Vilket stärkande argument för en som uppmanar till all sorts aktivitet. Jag nappade ju självklart på idén... På söndagsmorgonen vakn...

Av Maria Eriksson - 7 oktober 2013 01:11

Varför?

Av Maria Eriksson - 1 september 2013 06:12

Du är så totalt jävla pantad din vidriga ursäkt till mänsklig livsform. Fatta att dina vidriga tankar lyser igenom och förgiftar allt som är normalt och lugnande... Du är rakt igenom totalt rutten. Försök acceptera det så kan alla andra gå vid...

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Bloggar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards