nustundarnyatider

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Jonas Gardell...

Av Maria Eriksson - 2 november 2011 22:24

Var publik till ny serie som skall sändas på TV4 nästa år; Allt faller.


Scenen var Jonas Gardells show som skulle utspela sig i Göteborg med publik på 1200 fast i verkligheten var vi typ 200. Vi var där tidigt och blev insläppta innan någon direkt prickade av så vi kunde välja och vraka var vi skulle sitta. Långt fram blir väl bra tänkte jag, fast kanske inte första raden direkt. Men det ville Leo. Jag trodde garanterat att vi skulle bli bortkörda därifrån för det nog inte passade in att vi satt där. Men det blev vi inte. Det blev snarare tvärtom att Vi, eller snarare Leo blev "inspanad" innan tagningarna började och varnad av Jonas att jag kommer nog "vara på dig" en del och om det var ok. Leo var med på noterna genast.  Leo fick sig en lektion i vad en sacco-säck är och att det är " en stor skinnpåse full med ärter och liknar barbapappa!" Sen var skämtet om vad en hormon stinn ensam tonåring kan tänkas göra med en dylik säck, och till Leo förklarade han med att "Barbapappa tyckte nog inte om det så mycket!"

Ja jag skrattade en hel massa iaf. Jonas Gardell är för mig i vuxen ålder som poppe var för mig som sju åring då jag såg Poppe på maxim och började tok-garva då poppe visade sig på scen fast det egentligen inte var roligt, så det blev roligt och Poppe kom av sig. (skum mening men orkar inte ändra)


Idag blev det nåt liknande.  Och det blev tydligen kul så det uppmärksammades av både Gardell och Shyffert. Känns lite kul. :-)


Och vad jag sa är inte så kul utanför sitt sammanhang och svårt att återberätta men det var nåt i stil med Gardells skämt gick ut på att han läst att ursprungliga ordet för fitta betyder våt ängsmark och jag fick ur mig att jag har hört att det betyder sumpgas. Och ja... det var kul där...:-) Roligt om vi kommer med iaf, åtminstone att man kommer skymta oss i publiken!


Roligt att ha varit med om det är det.


Det jag läst på om serien ser ju ut som om något jag kan relatera till; Vad som händer med en själv när man packat ner det som är kvar av ens föräldrar i ett par lådor.


Ser fram emot "Allt faller..." på TV4 efter nyåret.


Annars är det mycket och ingenting på samma gång på nåt skumt udda sätt....




 
 
Annelie

Annelie

3 november 2011 07:03

Men åh, vilken rolig upplevelse! Både Gardell och Schyffert är ju så härligt roliga. Vad tyckte Leo, hade han kul han också? :)

http://malinsstorasyster.blogg.se

 
Ingen bild

Mamma Muu

3 november 2011 07:51

Kul att du är igång och bloggar igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 januari 2014 22:07

Vilket bättre sätt att starta det nya året genom att avsluta något gammalt och avdankat? Tack och hej!     ...

Av Maria Eriksson - 24 november 2013 05:13

Då Jag försöker ta mig framåt men försvinner i mängden, blir undanskuffad. Når aldrig fram... Men blicken är fokus. Nu Jag har vänt om. Försöker tränga mig förbi och bort, blir bortmotad. Vet inte vart jag ska ? Och blicken är tom. ...

Av Maria Eriksson - 14 oktober 2013 19:15

Prinsen bad om att få cykla till Vällingby redan på lördagkvällen. "Jag kan ju cykla så får jag en liten cykeltur!" Vilket stärkande argument för en som uppmanar till all sorts aktivitet. Jag nappade ju självklart på idén... På söndagsmorgonen vakn...

Av Maria Eriksson - 7 oktober 2013 01:11

Varför?

Av Maria Eriksson - 1 september 2013 06:12

Du är så totalt jävla pantad din vidriga ursäkt till mänsklig livsform. Fatta att dina vidriga tankar lyser igenom och förgiftar allt som är normalt och lugnande... Du är rakt igenom totalt rutten. Försök acceptera det så kan alla andra gå vid...

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Bloggar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards