nustundarnyatider

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Maria Eriksson - 30 november 2011 22:43

Idag började jag inte dagen riktigt som jag hade planerat. Det kom lite datorhäng emellan...

Om man nu får besked att 2 fonder jag sökt ifrån kommer att betala ut en generös gåva kan man då inte se det som ett tecken som säger till en att man nog visst ska göra det där som man vill göra (nästan) mest i hela världen?


Jag tolkade det så. Så jag loggade in på ticnet kl 8:50 för att försöka få tag i biljetter till Springsteen på Ullevi. Efter ett otal uppdateringar av sidan, bruten kontakt med servern, sittandes i kö närmare 1 timme på samma sida komma fram till "tyvärr kön är full" försök igen senare och utslängningar från sidan för att det var slutsålt KOM jag faktiskt fram till sidan "boka biljetter här" eftersom det (naturligtvis) släpptes till en extra konsert ganska omgående och har nu betalt dem och fått bekräftelsemejl att dom är bokade. Japp det är sant! Jag SKA gå på min 10:e Springsteenkonsert. Jag har tom bokat ett hotellrum eftersom det behöver inte betalas förrns det är dags! Nu är det bara resan dit som skall fixas...


Planen är att min 10-åring skall få följa med mig på min 10:e konsert. Kanske inte drömpresenten för honom men garanterat en speciell och det är hela grejjen med presenten resan dit och hotellvistelse och besök i Göteborg och Liseberg...


Det var nästan så jag ställt in mig på att inte få se nån mer konsert! Jag trodde kanske han skulle lägga av med Arenaspektaklen, men tack och lov inte...nu behöver jag inte gräma mig längre för att jag inte kunde ta mig till konserten 2009, om det inte blir av den här gången så är det bortom min vilja iaf. För det är ju ganska långt fram i tiden och oplanerade saker kan inträffa som man inte kan styra över. Men min VILJA kan jag tack och lov styra över och den ska INTE fälla mig den här gången.


Och jag har tack och lov inte fallit bort helt från min plan med rapportgenomgång idag, även om det bara blev en bråkdel av vad jag förutsatt mig att göra...


Och på fredag har jag blivit inbjuden till ett arrangemang som jag är hemskt nyfiken på, men det är kort om tid. En av baksidorna med att vara ensamstående med barn, eller kanske med barn överlag, inte så stort utrymme för spontanitet. Vi får se, vi får se...


Shit, 1:a december imorrn....


Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards