nustundarnyatider

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Maria Eriksson - 27 maj 2011 15:44

Återigen så blev operationen inställd för nu fick en ny kirurg kika på bilderna och klämma på min mage...

Nej, jag är inte akut sjuk med feber eller värk.

Men jag har en apelsinstor knöl på magen som är väldigt öm och som smärtar när mat fastnar i böjen där det liksom väller ut ur den spricka som uppkommit i bukhinnan. Det är bråcket. Bråck kan man leva med om de inte orsakar besvär. Så långt är jag med, men jag anser mig lida av besvär efter återkommande magsmärtor som däckar mig totalt under minst 2 dagar, med jämna mellanrum hittills har det väl varit en 2-3 episoder.

Jag kan inte massera in det själv, och det har ej kirurgerna heller kunnat göra.

(Förut har jag inte ens vågat för det har varit obehagligt att ens försöka känna på det, men nu försöker jag själv och det går ej...)

När de konstaterade min stora viktnedgång så kom de hit för att titta på mitt stora hudöverskott och jag har ju själv funderat på att det nog skulle hjälpa mig ytterligare i både viktnedgång och "förstärkningsprocessen" i den allmäna fysiken om jag blev av med det stora hänget som ju faktiskt är rätt hindrande rätt fysiskt och en hel del mentalt för jag "ser" ju bara den stora magen fortfarande för för mig ser den ju ut som den alltid gjort.

Så. Att få väck detta överskott i samband med bråckoperationen som till stor del faktiskt är ett rekonstruktivt ingrepp, vore ju toppen.

Men det är ju bråcket som orsakar smärtan. (fast inte akut enligt sjukvården eftersom jag inte har ihållande illamående och feber)

Och "hänget" var ju nånting långt där framme som man KANSKE skulle få hjälp med. Nu är det helt plötsligt aktuellt...

Och om jag väntar? Hinner jag få ett akut smärtanfall till där det kommer bli så som dom vill att man ska må?

Jag är förvirrad med huvudvärk....

Och gallan? Ja den verkar helt fallit bort....


Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Bloggar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards