nustundarnyatider

Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Vardag

Av Maria Eriksson - 16 juni 2010 08:44

En vecka hemma och livet börjar sakta men säkert ta form. Jag börjar dagen i lugn och slutar den i en sorts uppstressad panikkänsla vilken gör mig rastlös och på jakt efter föda.

Lyckas hålla detunder någorluna kontroll.
Ommöbleringen är väl så gott som klar, tror jag får till det med minsta möjliga ansträngning. Där ansträngningen är kablar som inte ska dras om!

Leo går på simskola den här och nästa vecka; 250:- för 9 gånger! Tack Svenska bostäder för det. Jag får väl nästan släpa honom dit för besvikelsen var stor när han märkte att lektionen skulle bedrivas i "bebisbassängen", men faktiskt tror jag han köpte att jag sa att han skulle se det som motionspass istället för simskola. Ledarna är jättebra och dom håller verkligen bra ordning på

gruppen!


Min post har äntligen börjat hamna rätt igen, och i sändningen igår var det ett glädjebrev och ett panikbrev. Glädjen över att få pengar från en fond byttes genast ut mot panik när försäkringskassan meddelade att dom funderar på att avslå min ansökan om förlängd sjukförsäkring på 50%


Glädje och sorg. Toppar och dalar.

I suppose it's that thing called life...?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Eriksson - 1 januari 2014 22:07

Vilket bättre sätt att starta det nya året genom att avsluta något gammalt och avdankat? Tack och hej!     ...

Av Maria Eriksson - 24 november 2013 05:13

Då Jag försöker ta mig framåt men försvinner i mängden, blir undanskuffad. Når aldrig fram... Men blicken är fokus. Nu Jag har vänt om. Försöker tränga mig förbi och bort, blir bortmotad. Vet inte vart jag ska ? Och blicken är tom. ...

Av Maria Eriksson - 14 oktober 2013 19:15

Prinsen bad om att få cykla till Vällingby redan på lördagkvällen. "Jag kan ju cykla så får jag en liten cykeltur!" Vilket stärkande argument för en som uppmanar till all sorts aktivitet. Jag nappade ju självklart på idén... På söndagsmorgonen vakn...

Av Maria Eriksson - 7 oktober 2013 01:11

Varför?

Av Maria Eriksson - 1 september 2013 06:12

Du är så totalt jävla pantad din vidriga ursäkt till mänsklig livsform. Fatta att dina vidriga tankar lyser igenom och förgiftar allt som är normalt och lugnande... Du är rakt igenom totalt rutten. Försök acceptera det så kan alla andra gå vid...

Presentation


"Nu stundar nya tider, ett liv på egen hand..."

Fråga mig

5 besvarade frågor

Marias Gästbok

Omröstning

Ska jag sluta skriva?
 Ja
 Nej
 Gör som du vill

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Bloggar

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards